Efekty pozycjonowania

Czas po jakim są już widoczne pierwsze efekty pozycjonowania uzależniony jest od wielu czynników.
Po pierwsze stopień trudności fraz kluczowych – znacznie szybciej pozycjonuje się frazy mniej konkurencyjne. Po drugie, strona internetowa – prawidłowo wykonana, zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek strona internetowa zdecydowanie lepiej reaguje na działania pozycjonera, tym samym efekt jest zauważalnie szybszy. W końcu technika pozycjonowania.

Najbardziej spektakularne efekty przynoszą te najbardziej ryzykowne techniki. Szybki przyrost dużej ilości linków zawsze da widoczny efekt, pytanie tylko na jak długo? Odpowiedź jest prosta – na bardzo krótko. Z reguły też tak pozycjonowane domeny stosunkowo szybko zostają ofiltrowane (ukarane) czego efektem jest równie spektakularny co przyrost – spadek pozycji dla określonych fraz. Istotne wiec zdaje się pytanie: co poprzez pozycjonowanie chcemy osiągnąć? Jeśli interesuje nas krótkotrwały lecz zauważalny, szybki efekt w dodatku niosący za sobą ryzyko poświęcenia domeny (czas powrotu z filtra bywa różny ale nigdy nie jest szybki i bezbolesny, zatem otrzymanie filtra można uważać za jednoznaczne z poświęceniem domeny) – w takim przypadku można wybrać techniki szybkiego wzrostu, niebezpieczne i ryzykowne. Jeśli zaś naszym celem jest długofalowa promocja witryny w wynikach wyszukiwania, stopniowe i sukcesywne budowanie pozycji i pozyskiwanie nowych odwiedzających w dłuższej i stabilnej perspektywie – wtedy wybieramy techniki bezpieczne, mniej spektakularne lecz nie obarczone praktycznie żadnym ryzykiem. W stosunku do stron naszych Klientów preferujemy takie właśnie techniki.

Okres uzyskiwania tym sposobem założonych wyników z reguły wynosi ok. 6 miesięcy, z tym że jest to raczej górna granica.
Dla prostszych fraz jest to zazwyczaj znacznie mniej, jednak zdarza się i tak że okres ten może być dłuższy.

W naszej firmie okres oczekiwania na wyniki określany jest jednoznacznie w umowie.